講演抄録/キーワード |
講演名 |
2006-09-12 14:30
アミューズメント分野におけるIT系モノづくりの可能性 ○青木直史(北大) |
抄録 |
(和) |
本研究はプロトタイプの開発を通して,アミューズメント分野におけるIT系モノづくりのニーズおよびシーズの発掘について取り組んできた.本研究では,ユーザーの五感,特に視覚と聴覚に訴えかけるアイテムとして,これまでに,「運指キャプチャギター」,「サイバー鳴子」,「北海道版ライトセーバー」などのプロトタイプの開発を手がけている.本稿では,筆者がプロジェクトマネージャとして関わったこれらの開発の経緯について総括する. |
(英) |
This study considers the possibilities of IT-based manufacturing for amusement application through the development of some prototypes. Some items such as ``Fingering Capture Guitar'', ``Cyber-Naruko'', and ``Hokkaido Light Saber'' have been developed in this study. This paper describes the details of such development. |
キーワード |
(和) |
アミューズメント / モノづくり / 電子回路 / 組み込み技術 / / / / |
(英) |
amusement / manufacturing / electronic circuit / embedded technology / / / / |
文献情報 |
信学技報, vol. 106, no. 234, MVE2006-49, pp. 37-42, 2006年9月. |
資料番号 |
MVE2006-49 |
発行日 |
2006-09-05 (MVE) |
ISSN |
Print edition: ISSN 0913-5685 |
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