講演抄録/キーワード |
講演名 |
2018-11-06 15:20
センサ群を用いた室内環境の可視化及びゲーミフィケーションによる改善促進 ○鈴木陽太・岩井将行(東京電機大) ASN2018-76 |
抄録 |
(和) |
自分の周囲の環境は常に変化するものであり,とりわけ室内では冷暖房をはじめとした様々な要素によって目まぐるしく変化し,時に屋内熱中症や一酸化炭素中毒などの重大な事故を引き起こす.そこで我々は,室内環境を可視化し認知を容易にするとともにゲーミフィケーションを取り入れ環境改善を補助するアプリケーションを作成し,利用者に対し評価アンケートを行った.アンケートを元にさらなる改善を試みた. |
(英) |
The surrounding environment is changing all the time, especially in the room, it may change suddenly due to various factors such as air conditioning and heating, causing serious accidents such as indoor heat disturbance and carbon monoxide poisoning. Therefore, visualization of the indoor environment, making it easy to recognize, creating an application to support environmental improvement incorporating gaming, and conducting an evaluation questionnaire to users. I tried further improvement based on the questionnaire. |
キーワード |
(和) |
Arduino / Unity / 室内環境 / ゲーミフィケーション / / / / |
(英) |
Arduino / Unity / indoor / gamification / / / / |
文献情報 |
信学技報, vol. 118, no. 282, ASN2018-76, pp. 127-130, 2018年11月. |
資料番号 |
ASN2018-76 |
発行日 |
2018-10-29 (ASN) |
ISSN |
Online edition: ISSN 2432-6380 |
著作権に ついて |
技術研究報告に掲載された論文の著作権は電子情報通信学会に帰属します.(許諾番号:10GA0019/12GB0052/13GB0056/17GB0034/18GB0034) |
PDFダウンロード |
ASN2018-76 |